Wednesday, April 5, 2017

US threatens unilateral action! Russia Vetoes UNSCR

Russia vetoes US co-authored resolution against Syria

US threatens unilateral action. 

Russia has just vetoed a resolution proposed jointly by the US, UK and France. The resolution would have condemned Syria for a chemical weapons attack near Idlib.

US Ambassador to the UN, Nikki Haley become unhinged and threatened that the US may take action unilaterally in light of the resolution being vetoed. If this means military action against the government of Syria, this of course would be a violation of international law.
Even though Russia and Iran had nothing whatsoever to do with the incident she also blamed Moscow and Tehran, accusing them of not being interested in peace.

Anschlag Sant Petersburg, Entscheidung Barndenburger To

Datum: Tue, 4 Apr 2017 23:21:37 +0200


Sehr geehrter Herr Regierender Bürgermeister,  
Schande über Sie und die übrigen Verantwortlichen, das Brandenburger Tor nach dem Anschlag von Sankt Petersburg nicht in den russischen Nationalfarben anzustrahlen! Die Begründung des Senatssprechers ist ja nicht auf seinem Mist gewachsen, sie gibt vielmehr die Haltung des Senats als Gremium wieder, dem auch jemand angehört, der für Kultur zuständig ist. Geschichte ist Teil der Kultur, sie wird jedoch in diesem konkreten Fall von der Bürokratie beiseite geschoben: keine Partnerstadt von Berlin. Diese Begründung ist derart fadenscheinig, auch mit Blick auf Orlando, dass man sie mit Fug und Recht als Tarnkappe bezeichnen darf: einmal Frontstadt, immer Frontstadt. Als ob Berlin und Sankt Petersburg nicht durch grauenhafte historische Ereignisse enger verbunden wären, als durch jede formale Partnerschaft. Oder sollte dem Senat unbekannt sein, dass die ab 1941 von der Wehrmacht belagerte Stadt damals Leningrad hieß? Angesichts der Qualität der Berliner Politischen Klasse insgesamt wäre ich nicht überrascht.
Die Senatsentscheidung ist im Übrigen auch vor dem Hintergrund zu beurteilen, dass im Hauptstadtportal für die Rekrutierung russischsprachiger Komparsen durch die US Army geworben wurde. Was denkt darüber wohl ein Bürger in Russland, der sieht, dass deutsche und andere NATO-Verbände im Baltikum 150 Kilometer vor der 1941 belagerten und ausgehungerten Stadt stationiert sind? Was denkt sich eigentlich ein Kultursenator, der einer Partei angehört, die ausweislich ihres Programms eine Friedenspartei sein will? Oder gilt für Ihn das bekannte Dictum Ludwig Thomas, selber dieser Profession angehörig, über Juristen? Die sollten doch wenigstens einen zentralen Grundsatz ihres Metiers verinnerlicht haben: audiatur et altera pars. 
Sollte die seit dem Ende des 2. Weltkrieges in Berlin mehrheitlich anzutreffende Provinzialität seines politischen Führungspersonals die tiefere Ursache für die Entscheidung sein, plädiere ich für die Einsetzung eines Bundeskommissars nach Artikel 37 Grundgesetz. Das würde Berlin übrigens in vielerlei Hinsicht guttun.
Mit freundlichen Grüßen
Jochen Scholz, Berlin

Ron Paul knows that the “chemical attack” in Syria is clearly a false flag (Video)

Did Assad sign his own death warrant with such an attack...or does some other entity benefit?

Ron Paul once again is a voice of reason in what is shaping up to be a false flag in Syria that may propel the world into a massive war, even putting the US in direct conflict with Russia.

“Who would benefit?”
“It doesn’t make any sense for Assad to use poison gases.”
Assad is winning the war against ISIS. A peace deal was being hammered out. 
Why would Assad use chemical weapons? Even Barack Obama, 2014, conceded that Assad destroyed all of Syria’s chemical stockpiles under the supervision of UN inspectors and the Organization for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW)?
Only one side has chemical weapons in this conflict…Moderate rebels (aka ISIS). Now they benefit greatly out of this false flag.

Another Dangerous Rush to Judgment in Syria

Exclusive: The U.S. government and the mainstream media rushed to judgment again, blaming the Syrian government for a new poison-gas attack and ignoring other possibilities, reports Robert Parry.
By Robert Parry
With the latest hasty judgment about Tuesday’s poison-gas deaths in a rebel-held area of northern Syria, the mainstream U.S. news media once more reveals itself to be a threat to responsible journalism and to the future of humanity. Again, we see the troubling pattern of verdict first, investigation later, even when that behavior can lead to a dangerous war escalation and many more deaths.

Map of Syria.
Before a careful evaluation of the evidence about Tuesday’s tragedy was possible, The New York Times and other major U.S. news outlets had pinned the blame for the scores of dead on the Syrian government of Bashar al-Assad. That revived demands that the U.S. and other nations establish a “no-fly zone” over Syria, which would amount to launching another “regime change” war and would put America into a likely hot war with nuclear-armed Russia.
Even as basic facts were still being assembled about Tuesday’s incident, we, the public, were prepped to disbelieve the Syrian government’s response that the poison gas may have come from rebel stockpiles that could have been released either accidentally or intentionally causing the civilian deaths in a town in Idlib Province.
One possible scenario was that Syrian warplanes bombed a rebel weapons depot where the poison gas was stored, causing the containers to rupture. Another possibility was a staged event by increasingly desperate Al Qaeda jihadists who are known for their disregard for innocent human life.
While it’s hard to know at this early stage what’s true and what’s not, these alternative explanations, I’m told, are being seriously examined by U.S. intelligence. One source cited the possibility that Turkey had supplied the rebels with the poison gas (the exact type still not determined) for potential use against Kurdish forces operating in northern Syria near the Turkish border or for a terror attack in a government-controlled city like the capital of Damascus.
Reporting by investigative journalist Seymour Hersh and statements by some Turkish police and opposition politicians linked Turkish intelligence and Al Qaeda-affiliated jihadists to the Aug. 21, 2013 sarin gas attack outside Damascus that killed hundreds, although the Times and other major U.S. news outlets continue to blame that incident on Assad’s regime.
Seasoned Propagandists
On Tuesday, the Times assigned two of its most committed anti-Syrian-government propagandists to cover the Syrian poison-gas story, Michael B. Gordon and Anne Barnard.

The controversial map developed by Human Rights Watch and embraced by the New York Times, supposedly showing the flight paths of two missiles from the Aug. 21 Sarin attack intersecting at a Syrian military base.
Gordon has been at the front lines of the neocon “regime change” strategies for years. He co-authored the Times’ infamous aluminum tube story of Sept. 8, 2002, which relied on U.S. government sources and Iraqi defectors to frighten Americans with images of “mushroom clouds” if they didn’t support President George W. Bush’s upcoming invasion of Iraq. The timing played perfectly into the administration’s advertising “rollout” for the Iraq War.
Of course, the story turned out to be false and to have unfairly downplayed skeptics of the claim that the aluminum tubes were for nuclear centrifuges, when the aluminum tubes actually were meant for artillery. But the article provided a great impetus toward the Iraq War, which ended up killing nearly 4,500 U.S. soldiers and hundreds of thousands of Iraqis.
Gordon’s co-author, Judith Miller, became the only U.S. journalist known to have lost a job over the reckless and shoddy reporting that contributed to the Iraq disaster. For his part, Gordon continued serving as a respected Pentagon correspondent.
Gordon’s name also showed up in a supporting role on the Times’ botched “vector analysis,” which supposedly proved that the Syrian military was responsible for the Aug. 21, 2013 sarin-gas attack. The “vector analysis” story of Sept. 17, 2013, traced the flight paths of two rockets, recovered in suburbs of Damascus back to a Syrian military base 9.5 kilometers away.
The article became the “slam-dunk” evidence that the Syrian government was lying when it denied launching the sarin attack. However, like the aluminum tube story, the Times’ ”vector analysis” ignored contrary evidence, such as the unreliability of one azimuth from a rocket that landed in Moadamiya because it had struck a building in its descent. That rocket also was found to contain no sarin, so it’s inclusion in the vectoring of two sarin-laden rockets made no sense.
But the Times’ story ultimately fell apart when rocket scientists analyzed the one sarin-laden rocket that had landed in the Zamalka area and determined that it had a maximum range of about two kilometers, meaning that it could not have originated from the Syrian military base. C.J. Chivers, one of the co-authors of the article, waited until Dec. 28, 2013, to publish a halfhearted semi-retraction. [See’s “NYT Backs Off Its Syria-Sarin Analysis.”]
Gordon was a co-author of another bogus Times’ front-page story on April 21, 2014, when the State Department and the Ukrainian government fed the Times two photographs that supposedly proved that a group of Russian soldiers – first photographed in Russia – had entered Ukraine, where they were photographed again.
However, two days later, Gordon was forced to pen a retraction because it turned out that both photos had been shot inside Ukraine, destroying the story’s premise. [See’s “NYT Retracts Russian-Photo Scoop.”]
Gordon perhaps personifies better than anyone how mainstream journalism works. If you publish false stories that fit with the Establishment’s narratives, your job is safe even if the stories blow up in your face. However, if you go against the grain – and if someone important raises a question about your story – you can easily find yourself out on the street even if your story is correct.
No Skepticism Allowed
Anne Barnard, Gordon’s co-author on Tuesday’s Syrian poison-gas story, has consistently reported on the Syrian conflict as if she were a press agent for the rebels, playing up their anti-government claims even when there’s no evidence.

A heart-rending propaganda image designed to justify a major U.S. military operation inside Syria against the Syrian military.
For instance, on June 2, 2015, Barnard, who is based in Beirut, Lebanon, authored a front-page story that pushed the rebels’ propaganda theme that the Syrian government was somehow in cahoots with the Islamic State though even the U.S. State Department acknowledged that it had no confirmation of the rebels’ claims.
When Gordon and Barnard teamed up to report on the latest Syrian tragedy, they again showed no skepticism about early U.S. government and Syrian rebel claims that the Syrian military was responsible for intentionally deploying poison gas.
Perhaps for the first time, The New York Times cited President Trump as a reliable source because he and his press secretary were saying what the Times wanted to hear – that Assad must be guilty.
Gordon and Barnard also cited the controversial White Helmets, the rebels’ Western-financed civil defense group that has worked in close proximity with Al Qaeda’s Nusra Front and has come under suspicion of staging heroic “rescues” but is nevertheless treated as a fount of truth-telling by the mainstream U.S. news media.
In early online versions of the Times’ story, a reaction from the Syrian military was buried deep in the article around the 27th paragraph, noting: “The government denies that it has used chemical weapons, arguing that insurgents and Islamic State fighters use toxins to frame the government or that the attacks are staged.”
The following paragraph mentioned the possibility that a Syrian bombing raid had struck a rebel warehouse where poison-gas was stored, thus releasing it unintentionally.
But the placement of the response was a clear message that the Times disbelieved whatever the Assad government said. At least in the version of the story that appeared in the morning newspaper, a government statement was moved up to the sixth paragraph although still surrounded by comments meant to signal the Times’ acceptance of the rebel version.
After noting the Assad government’s denial, Gordon and Barnard added, “But only the Syrian military had the ability and the motive to carry out an aerial attack like the one that struck the rebel-held town of Khan Sheikhoun.”
But they again ignored the alternative possibilities. One was that a bombing raid ruptured containers for chemicals that the rebels were planning to use in some future attack, and the other was that Al Qaeda’s jihadists staged the incident to elicit precisely the international outrage directed at Assad as has occurred.
Gordon and Barnard also could be wrong about Assad being the only one with a motive to deploy poison gas. Since Assad’s forces have gained a decisive upper-hand over the rebels, why would he risk stirring up international outrage at this juncture? On the other hand, the desperate rebels might view the horrific scenes from the chemical-weapons deployment as a last-minute game-changer.
Pressure to Prejudge
None of this means that Assad’s forces are innocent, but a serious investigation ascertains the facts and then reaches a conclusion, not the other way around.

Syrian President Bashar al-Assad.
However, to suggest these other possibilities will, I suppose, draw the usual accusations about “Assad apologist,” but refusing to prejudge an investigation is what journalism is supposed to be about.
The Times, however, apparently has no concern anymore for letting the facts be assembled and then letting them speak for themselves. The Times weighed in on Wednesday with an editorial entitled “A New Level of Depravity From Mr. Assad.”
Another problem with the behavior of the Times and the mainstream media is that by jumping to a conclusion they pressure other important people to join in the condemnations and that, in turn, can prejudice the investigation while also generating a dangerous momentum toward war.
Once the political leadership pronounces judgment, it becomes career-threatening for lower-level officials to disagree with those conclusions. We’ve seen that already with how United Nations investigators accepted rebel claims about the Syrian government’s use of chlorine gas, a set of accusations that the Times and other media now report simply as flat-fact.
Yet, the claims about the Syrian military mixing in canisters of chlorine in supposed “barrel bombs” make little sense because chlorine deployed in that fashion is ineffective as a lethal weapon but it has become an important element of the rebels’ propaganda campaign.
U.N. investigators, who were under intense pressure from the United States and Western nations to give them something to use against Assad, did support rebel claims about the government using chlorine in a couple of cases, but the investigators also received testimony from residents in one area who described the staging of a chlorine attack for propaganda purposes.
One might have thought that the evidence of one staged attack would have increased skepticism about the other incidents, but the U.N. investigators apparently understood what was good for their careers, so they endorsed a couple of other alleged cases despite their inability to conduct a field investigation. [See’s “UN Team Heard Claims of Staged Chemical Attacks.”]
Now, that dubious U.N. report is being leveraged into this new incident, one opportunistic finding used to justify another. But the pressing question now is: Have the American people come to understand enough about “psychological operations” and “strategic communications” that they will finally show the skepticism that no longer exists in the major U.S. news media?
Investigative reporter Robert Parry broke many of the Iran-Contra stories for The Associated Press and Newsweek in the 1980s. You can buy his latest book, America’s Stolen Narrative, either in print here or as an e-book (from Amazon and

„Deutsche Rüstungsfirmen verdienen an Krieg und Terrorismus“ - Frankfurter Rundschau

Zum Kurzlink

Deutsche Unternehmen machen mit ihren Waffendeals Milliardenumsätze, wobei ein Teil der in Deutschland angefertigten Waffen in nahöstliche Krisengebiete gelangen, schreibt die Frankfurter Rundschau.

So habe die Rheinmetall AG Ende März einen rekordhohen Umsatz von mehr als 5,6 Milliarden Euro verkündet. Fast die Hälfte der Produktion sei im vergangenen Jahr dabei in arabische Länder gegangen – immerhin sei die Konzerntochter „Rheinmetall Denel Munition“ (RDM) ein Kooperationspartner der  Militärbetriebe der Vereinigten Arabischen Emirate und auch Saudi-Arabiens. Auch der deutsche Raketenhersteller Diehl Defence, welcher mit Umsatzzuwächsen rechne,  habe ein Außenbüro in Abu Dhabi.
Laut dem Branchenfachdienst IHS Janes haben deutsche Firmen 2015 Rüstungsgüter im Wert von rund fünf Milliarden Euro ins Ausland verkauft, wobei ein Drittel davon nach Nahost und Nordafrika gegangen sei. Für 2016, zu dem noch keine Zahlen vorlägen,  seien Einnahmen von gar 6,9 Milliarden Euro genehmigt worden.
„Ein Trend, der sich fortsetzen dürfte, und zwar nicht zuletzt, weil die Kriege und Krisen von Libyen über Syrien und Irak bis Jemen für anhaltende Nachfrage nach Großwaffensystemen, Kleinwaffen und Munition sorgen“, schreibt die Zeitung.
Da die Verteidigungsetats im Mittleren Osten und in Nordafrika bis 2020 um vier Prozent wachsen würden, sei auch für neue Einkünfte der „Big Five der deutschen Rüstungsindustrie“ —  Rheinmetall Defence, Kraus-Maffei Wegmann, Diehl Defence, Airbus Defence und Thyssen Krupp Marine Systems —  gesorgt.
Mittlerweile würden die  Golfstaaten zudem auch auf die Strategie des Ausbaus der heimischen Rüstungsindustrie setzen.
„Davon, dass sie buchstäblich über Leichen geht, profitiert die globale Rüstungsindustrie, die 2015 Umsätze in der Höhe von 370 Milliarden US-Dollar erwirtschaftete“, schreibt das Blatt.
Und das trotz der Tatsache, dass Riad und Abu Dhabis Militärallianz in den Jemen-Konflikt verwickelt sei, der mehr als 10.000 Tote gefordert und Millionen vertrieben habe und auch dem Aufstieg des Islamischen Staates und der al-Qaida auf der arabischen Halbinsel. So sei beispielweise auch ein Mitglied der arabischen Koalition Katar 2015 zum größten Importeur deutscher Rüstungsgüter  geworden, obwohl der  Staat aktiv an der Bombardierung Jemens teilnehme und islamistische Milizen in Syrien und Libyen unterstützte.
„Grund genug eigentlich für die Bundesregierung, ihre Rüstungsexportpolitik gegenüber den GCC-Staaten zu überdenken. Zumal 2016 bereits das Europaparlament die EU-Außenbeauftragte Federica Mogherini aufgefordert hatte, eine Initiative in die Wege zu leiten, um Saudi-Arabien mit einem Waffenembargo zu belegen, solange das Königreich den Krieg im Jemen nicht beende“, so die Zeitung.